6. sep, 2019

Helgen borjade pa Tovhulta strackan och slutade i en taxi i Lima peru

Hej! forst och framst ber jag om ursakt! min blogg blir utan nagra bokstaver under ett tag hoppas ni kan lasa och tyda vad jag skriver!

Lordag morgon solen skiner och klockan ar nastan 9 och en kopp kaffe och jag sovit hela 1 timme! efter jobbet, harligt sensommarvader har det varit och kommer bli denna lordag med, ska borja helgen och dagen med Rally EMK kannan och hela 217 bilar anmalda,eftersom jag trodde jag visste vart str 1 skulle koras! och sedemera sa blev str 1 2 strackor!! men tur var det jag och min far rekade lite under fredags eftermiddagen! annars hade jag inte hittat nagra rallybilar pa lordagsmorgonen! ar inte alltid bra nar det ar pa hemmaplan da tror man vet mer an vad man vet!

25 minuters bilfard ar lagom och parkerade pa ett garde! och betalde en slant till den lokala idottsklubben! blir forundrad over dom som ska! parkera gratis 50 meter fore den organiserade parkeringen och dessutom skapar kaos och trangt nar man ska darifran¡ om man nu har rad att aka langa vagar for att se rally! varfor inte kunna betala 40 kr i parkering!

Sedavanlig promenad och check av var det ska fotograferas!. redan forsta svang sag ut att vara bra men fortsatt att vandra i den skona varma morgonluften och ingen publik syntes till! forans efter en halmbal och en skarp vanster! dar var det mycket folk som hade samlats och har skulle det bli action!men inte alltid det blir bra att fota,

Det obligatoriska minglet blev idag med ett gang fran arboga! och jag och jocke nilsson kom overans om att vi hade kort denna stracka pa en Jsm final for 100! ar sedan som min mor skulle ha sagt! men narmare bestamt sa korde vi malarrallyt 1993 och da var Tovhultastrackan SS 9 och kom i mal nere vid Hjalmarkanal!.efter lite social kontakt sa lamnade jag folksamlingen och promenerade tillbaka och blev sjalv i forsta svang!efter nagra ogonlock sa fick jag sallskap och en fin svang blev det! och en av forakarna hade nog alla anglar med sig som tog sig och bilen helskinnad ut ur svangen!.

Mycket sladd och nagra nara upplevelser blev det fangat pa kameran denna fina sena Augusti formiddag, tyvarr sa kunde jag inte stanna sa lange! jag var tvungen att hinna med flyget! och tyvarr ochsa sa glomde jag i stressen dom flesta bilderna fran EMK kannan hemma i sverige!sa dom far bli redigerade i Okrober! battre sent an A...

Tankning och lunch och sedan avfard mot Arlanda,buss skulle jag aka men bussen stannar inte i Arboga defenitivt inte nar jag skulle aka i alla fall! Arboga tidning utannonserade! att arboga blivit med bussforbindelse till Arlanda, men det galler valdigt begransat av dom turerna som stannar! fortfarnade gar dom flesta bussarna forbi!

Sa jag fick aka buss fran vasteras, sa tack till mor och far som skjutsade dit mig!och jag ville inte borja en 24! timmars resa med att vanta 8 timmar pa en bank i avgangshallen,sa jag bojade ett hotellrum, som var stort och fint och dar sov jag 7 timmar innan jag checkade in sa jag var nagorlunda utvilad!

Inhandling av bocker ar heligt! allyid bra med nagot att lasa nar man reser,och garna nagra spannade deckare det gar alltid bra att lasa, seand var det dags att borda planet och forsta stopp var Amsterdam, trots att jag flygit en hel del sa blir det 4 nya flygplatser pa denna resa,Amsterdam dar hade jag en dryg timme! sa blev inte nagra storr utsvavningar dar och tur behovde jag inte ta ut nagon vaska dar! som dom alltid envias med i Usa!.

Sa var bara att leta reda pa en toalett och sedan ga till gaten! och da hade jag last min resplan battre! och dom 6,40! i restid var drygt 9 timmar! sa euntiasmen sjonk lite! tur fick jag i alla fall ett sate for 3 och dela med en person bara sa lite extra benutrymme blev det! och om det ska finnas lediga platser! sa finnes dom dar bak i planet sa jag ser alltid till att fa plats langt bak!.

film mat och ingen somn och trott i benen! av att sitta ja! nog mera att man blir stel och krokig att sitta stilla sa lange, men jag tog mig fram till Atlanta Usa! och ja man ser vad som hander nar man reser galler tanka pa allt! aven om du bra ska passera usa pa en flygplats sa masta ett sa kallat ESTa visum inforskaffas kostar inte manga dollar och gores p´internet! men en annan passagerare hade gjort det pa morgonen innan han skulle flyga och da kom det inte med i systemet! och han fick vackert vanta pa ett annat flyg! sa gor allt i god tid! sa det inte blir nagra overaskningar.

Atlanta sags var varldens storsta flygplats till passagerar antalet och med drygt 100 miljoner passagerare per ar sa behovs det ochsa vara en stor flygplats till ytan med! men har hade jag lite mer tid 4 timmar sa det gick bra och i usa msate man ta ut vaskan och bara den genom tullen och sedan lamna igen ca 100 meter sedan! ja Usa det ar speciellt!

Mot slutdestinationen Lima peru dar min maria vantade,det var bara 6 timmars flyg och mot alla odds! sa somande jag och sov sakert halva resan det har jag svart ocg gora! men men ibland sa hnder det! och da blev det en kort och behaglig resa,men nagot matintag och sedan var det dags att landa igen.

Helgen ja den slutade i taxi i lima och da var klockan sent och till och med trafiken var noraml!! eller sa normal den kan vara i en 11 miljoners stad,skont att antligen se min alskling Maria igen och ca 15 minuters resa sa var vi hemma i hennes lagenhet och trott ja! men glad over att vara framme och pa samma plats igen!

Hoppas ni kunde tyda min skrift ska hoppas pa att kunna fa igang en dator med svensk skrift snart och imorgon ska vi till ett stort Zoo sa da blir det lite bilder med,  ha det gott och stort tack sa hors vi snart igen